Gastvrij Werken

Met een kleine stap naar een grote verandering

Woningcorporaties zijn dienstverlenende organisaties die te maken hebben met veel verschillende wetten en regels. Daardoor zijn er ook best veel beperkingen. Bij veel corporaties is vaak meer vraag naar huurwoningen dan dat er aanbod is. En als een huurder wil huren, kan de huurder, anders dan bijvoorbeeld bij de keuze voor energieleverancier of zorgverzekeraar, simpelweg niet kiezen voor een specifieke corporatie. De huurder kiest voor een woning en krijgt de woningcorporatie er gratis bij.

Sommige huurders zijn echt toegewezen op de corporatie en moeten lang wachten op een beschikbare woning. Veel klanten zitten al die tijd in een onzekere en soms ook vervelende situatie. Natuurlijk wilt u eigenlijk aan iedereen direct een woning kunnen verhuren. Of alle overlast en problemen die huurders hebben direct oplossen. Helaas, meestal werkt het in de praktijk anders.

Lastige vragen

Voor huurders is alle regelgeving soms lastig te volgen. Herkent u deze vragen:

  • Waarom krijgt die persoon voorrang? Nu moet ik nog langer moet wachten.
  • U plaatst gratis zonnepanelen bij de huurwoningen? Kunt u bij mijn koopwoning tegen een kleine vergoeding ook panelen plaatsen?
  • Waarom betaalt de buurman € 120,- minder per maand? We wonen in exact dezelfde woning?

Hoe geeft u nu een goed antwoord?

Gastvrij werken en klantvriendelijkheid

Met gastvrijheid en klantvriendelijkheid kunt u empathie en deskundigheid inzetten om een probleem van uw klant écht op te lossen. En uw klant het gevoel te geven dat ze echt welkom zijn en gewaardeerd worden.

De ontwikkeling van gastvrijheid en klantvriendelijkheid binnen corporaties is een bijzonder proces. Want hoe kunt u gastvrij en klantvriendelijk zijn met al die regels om u heen? Wat kan wel? En hoe houdt u ook met alle digitalisering, of juist door alle digitalisering, de klantbeleving goed?

In de training Gastvrij werken gaat u aan de slag met de klantreis, de emoties en gevoelens die uw klant én uzelf heeft en hoe u daar een positieve invloed op kunt uitoefenen. Want al is uw boodschap niet altijd sympathiek voor de klant, u kunt uw boodschap toch altijd sympathiek brengen.

Trainingsdetails

Aangeboden door:

Kjenning
  • vanaf  545.00
  • Nederlands
  • 0 - 12 deelnemers