Gedragsmanagement: De kracht van consequenties

Waarom doen ze niet wat ik zeg? Waarom zetten ze geen stapje extra?Deze awareness sessie verklaart vanuit de gedragswetenschappen hoe dit komt. 

Al jaren blijkt uit herhaald onderzoek dat organisatieveranderingen nog steeds slechts in zo'n 30% van de gevallen lukken. De beoogde rendementen uit de business case worden niet of slechts ten dele behaald. Dit geldt ook voor fusies, cultuurveranderingen, procesoptimalisatieprogramma's en systeemimplementaties. In meer dan de helft van de gevallen blijkt gedrag van medewerkers aangeduid te worden als de "boosdoener". Veel leidinggevende verzuchten dan ook: "Waarom doen ze nou niet wat we hadden afgesproken?", "Waarom zetten ze geen stapje extra?", of "Waarom zakt het nieuwe gedrag weer in nu de adviseur weg is?"

Deze awareness sessie verklaart vanuit de gedragswetenschappen hoe dit komt. Het is een luchtige introductie in de principes van menselijk gedrag en hoe dit effectief te beïnvloeden. En ook hoe je prestaties meetbaar kunt optimaliseren door het beste uit mensen te halen.

Waarom meedoen?
Tijdens de sessie zal duidelijk worden dat er 3 valkuilen zijn in de pogingen van leidinggevenden en veranderaars om gedrag van medewerkers te beïnvloeden. Door deze 3 valkuilen, waar veel mensen nog steeds intrappen, is slechts 0,8% van de tijd en moeite die men steekt in gedragsbeïnvloeding effectief. Dit heeft enorme impact op het rendement van organisatieveranderingen. Ruimte voor verbetering dus!

Trainingsdetails

Aangeboden door:

De Corporatie Academie
  • vanaf  195.00
  • Nederlands
  • 5 - 25 deelnemers